hej hopp i galopp!!

Nu ska jag skärpa mig igen....

Nu har det vart nog med deppigheter.... Jag vet att vi kommer att flytta till sverige... det kan dröja upp till ett år med huset... men enligt André så vill han kolla om han inte kan hyra ut huset om det dröjer för länge... så sweden here we come!!!

Jag har så mycket att göra... det ska fixas tackkort, städas i ordning i huset.... sen har jag glömt resten... Jag e hopplös med att glömma saker... igår gick jag in till byn... Borne är faktiskt en jättesöt liten by med lite gulliga shops... jag skulle ha vissa grejer och när jag kom dit.. det tar ca 10 minuter att gå, hade jag totalt glömt av vad jag skulle ha... detta händer mig varje gång... jag måste börja skriva upp saker men det glömmer jag också... det sägs att det hänger med i hormonerna att bli mamma att man blir glömsk så det låter ju bra... har man en ursäkt... haha....

min lilla gumma är underbart gnällig just nu. jag tror att hon får tänder så jag köpte en isbitring... man lägger den i frysen och så är den kall och go att bita på.. mycket bra.. hon gillar den men ser väldigt förvånad ut när hon stoppar den i munnen...

I går var mäklaren här och tittade och pratade om hur och när det blir korttagning på huset och sånt.. först blir det teknisk besiktning och han kommer till veckan.
 Andrés pappa kommer idag och målar framsidan så att det ser fräscht ut... och när alla små justeringar är ok kommer dom och tar kort!!
167500 euro kommer denna våning att gå på... här håller man det högt och får aldrig vad man vill ha utan buden som kommer är alltid lägre så det blir spännande hur det går..håll tummarna att det går fort..

här sitter vi i bilen på väg till sverige...

oja vi har tagit sista sprutan på ett tag och vägt och mätt... hon var 6845gram och 62,5 cm hennes huvud var 41,5 cm runt. hon började med 37 cm runt när hon var 5 veckor. Hon ligger på medelkurvan, lite under. jag berättade stolt att hon kan sitta och de sa att det var inte bra för henne att hon satt redan.... och sa att jag inte kunde låta henne sitta än......BULLSHIT ska jag tvinga ner henne då??? jag tar allt de säger med en nypa salt eller ja, jag lyssnar inte alls på vad de säger..... jag litar inte på nåt va dom säger så jag surfar internet om jag har frågor, vilket jag inte har så ofta, och då de svenska siterna för här belämmar dom barn som utveckas tidigt... hoppgunga är farligt för utvecklingen och gåstol ska man absolut inte använda enligt dom... jag gör som jag vill ändå!! det är många som säger runt omkring mig att allt som dom säger här på BVC ska man ta med en nypa salt...

ok nu kommer nog farfar... bäst att göra nåt...
kram på er!!
och morfar hon ÄÄÄÄlskar hoppgungan!!! tack!


Kommentarer
Postat av: Pillargontanten

Klart hon ska både sitta och hoppa i hoppgunga :O)

Hoppas det går bra med försäljningen, och att ni snart kommer till Värmland!

2009-09-18 @ 16:02:51
URL: http://www.pillargontanten.blogspot.com
Postat av: Jessica

Det lät ju inte klokt, jag tycker att de på BVC kan ha lite förlegad syn men det där var ju helt sjukt. Barnen utvecklas som de gör oavsett vad vi försöker få dem att göra, sen kan man ju försöka ta reda på hur man kan leka med dem och få dem att vilja prova nya saker. Ni har en fantastisk liten tjej som ni ska va så stola över. Du känner alltid vad som e bäst, i magen, för din tös, oavsett vad någon annan säger. Krama henne massa från oss

2009-09-18 @ 20:37:23
URL: http://jajman.blogg.se/
Postat av: Madde

Vad härligt att höra att ni är "på väg" till Sverige!!!

Hehe, vad härligt med lite gammaldags syn på barnutveckling. Skönt att du har skinn på näsan, då kan man ju skratta åt dem =)

Kraaam

2009-09-21 @ 14:05:04
URL: http://metrobloggen.se/goforgold

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0