fick ett inte så kul samtal igår!!

Min Chef ringde och sa att jag måste börja jobba!! Kan ni fatta.. jag som varit hemma sedan 10 december och jag har svart på vitt att jag skulle bli sparkad efter mammaledigheten....  så nu ringde dem och sa att 30 juni måste jag börja jobba.... jag fattar inget men det är bra för vi hade tänkt att lägga om lånet på huset och det kan vi inte göra utan att jag har jobb.. såå inget ont som inte har nåt gott med sig... Jag mår dåligt av det inför min lilla prinsessa men det är bara 2 dar i veckan...

pappa en dag och sen vet jag inte.. måste kolla upp.. dag mamma eller farmor.......
det är bara tills lånet har lagts om men känns inget bra.. lilla gumman är bara 12 veckor då... så är reglerna här.....
puss

Kommentarer
Postat av: Lotta

Den delen är jag inte avundsjuk på, här får vi ju va hemme länge, även om vi inte får branflicka efter förlossningen :O)

Ha det gott! Jag ska få passa Neo under helgen jag, gissa om jag är stolt då :O)

2009-06-11 @ 12:19:21
URL: http://www.pillargontanten.blogspot.com
Postat av: Jess

Oj du, det var oväntat. Jag förstår din delade glädje. Skönt att det bara e 2 dgr/v.

Jag hoppas ju på att "häst-projektet" ska gå bra ja...hihi

5-min metoden e lite klurig att förklara kortfattat men jag tror jag skrev mkt om det i dec/jan. Handlar i kort om att lägga barnet, säga godnatt och allt så, sen gå därifrån, gå in var femte minut tills barnet somnat trots skrik, aldrig ta upp utan bara ge napp och säga godnatt. Detta för att barnet ska lära sig somna själv, utan mamma/mat/amning. Man gör ordentliga kvällsrutiner så barnet känner sig tryggt. Om man tar upp när de skriker så lära man dem att de får komma upp om de skriker och då gör de så framöver, inom 1 v har de lärt sig och somnar utan protest mer eller mindre. Vi gjorde så förut och det gick jättebra men nu e jag dålig på att låta honom va och e eg taskig mot honom när jag tar upp honom. Oj nu blev det långt iaf :)

kram kram

2009-06-11 @ 23:48:40
URL: http://jajman.blogg.se/
Postat av: Kjell Nygren

Vi lider med dig. Det måste vara jättesvårt att gå till jobbet och lämna snuttan till någon annan.

Kram Pappa o. Britt

2009-06-12 @ 21:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0