4 stjarnig restaurant!!

Pa andre's jobb sa kan man fa bonus.. Ibland har dem nan tavling om vem som salt bast under den o den perioden och priserna ar riktigt bra. Fast nu nar det har blivit T-mobile istallet for orange ar det lite mindre med sadana grejer.. men i alla fall forra aret hade han vunnit en middag for tva i ngn 4 stjarnig restaurant... inte dumt alls. det skulle ga ut i februari sa vi tankte vi bokar nu snart. Da kom en kollega till A o sa att han hade ocksa ett sant som vi kunde fa om vi ville, han ar ensamstaende och bor hemma hos mamma fortfarande (32 ar gammal...) jag ljuger inte.. ganska vanligt har har jag markt... men i alla fall sa ringde vi upp vara goda vanner Klaas o Agnes och fragade om dem ville folja med o det ville dem naturligtvis..  Sa igar var den stora aftonen... har aldrig varit pa nat sa chickt forut... det var en overraskningsmeny 4 ratters. chicka restauranter har alltid sa lite pa varje tallrik sa att nar efterratten kom blev jag antligen lite matt... hahaha Forst fick vi den dar ratten som man far fore forratten som jag har glomt vad det heter.. en san dar pytteliten tugga med mat. ett litet gulligt majsbrood, jag fick en mussla till det och de andra fick nat carpaccio aktigt..och sa var det gravad lax i ett litet snapsglas for dem som inte ar gravida och for mig var det nan sorts gronsaksblanding. riktigt gott. sen kom forratten. Jag hade jag tror att det var abborre inbakad i al... Baars kallar dem den fisken pa hollandska.. jag tror att det ar aborre.. det var jattegott!!! De andra hade ra tonfisk och getost inrullad i lax.. sag jattegott ut. Agnes tyckte inte om det men hon gillade mitt.. synd bara att jag inte kunde byta.. Sen kom huvudratten som var uppdelad i tva ratter... vi fick allihop en vit fisk torskfile eller nat sant med blomkols sas lite skummig. Sen kom det till mig en helstekt spatta aktigt inte san rund som man e van men mycket god.. vanlij sas till detta och lite,lite potatismos.. tre brysselkol och tre rodbetor... hahaha jag har aldrig atit sa mycket fisk pa en kvall.. De andra fick landstek eller nat sant riktigt sa det vattnades i munnen pa mig.. men men nagra manader kvar... maste ta reda pa om man far ata blodigt kott om man ammar.. nan som vet?
efterratten var en panacotta gjord pa en sorts filmjolk som dom har har fast man dricker det som mjolk.. inte lika fast som varan filmjolk men nastan samma smak.. och en chockladmousse och nagra karamellariserade?? vet inte ens om det ar ett ord men ni fattar, hoppas jag. Det var sa gott!! och sa trevligt.. kande oss alla lite bortkomna i borjan men det gick over nar vi fick ett gott skrattanfall allihop.. Vi fick betala for vad vi drack och med 4 personer  sa kostade allt detta 45 euro.. inte dumt eller hur...

imorgon ska vi till barnmoskan och kolla laget hur min alskling ligger i magen.. Jag tror att han/hon borjar soka sig lite nerat.. far en mycket konstig /obehaglig kansla om jag gar for lange... hoppas bara att det inte ar fotterna som sticker dit.. men vi vet mer i morgon...
idag ska jag baka lite brod och sa ska jag gora fardigt malandet.. jag e sa lat... men idag ska det bli klart. sa tar jag lite kort i morgon!!!
puss pa er!


Kommentarer
Postat av: Jess

Åh va underbart det lät, kul att bli lite bortskämd.



Jag trodde att det var samma regler med mat när man ammar som när man e gravid, men fick veta när Neo va 5mån att det inte var så. Man kan äta som vanligt när man ammar, bara tänka på att undvika (eller äta lite) allergiframkallande mat som röda bär och nötter, det är ju mest för att undvika att bebisen ska få utslag eller utveckla allergi, de är ju så känsliga innan de fyllt 1år. Sen märker man ju om bebisen reagerar på något. Neo fick ont i magen när jag åt böner tex, andra kan få ont i magen om mamman dricker mjölk, men det kommer du märka. Skönt iaf att man kan äta rött kött, saknade jag, helt i onödan, hela sommaren ;)

2009-01-26 @ 16:56:44
URL: http://jajman.blogg.se/
Postat av: annika

vilken jattetur att man kan ata rott kott, det saknar jag enormt mycket... vilken tur att du va forst... :)

2009-01-27 @ 15:45:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0