strålande sol!

vi har haft 2 dagar sen Chanel föddes med regn.. resten har vi bara haft strålande sol och härligt varmt.. underbart!

Min lilla älskling har börjat få magknip..det gär så ont i mig! tydligen är det så att barn som fått antibiotika i början kan få väldigt ont av magknip... jag var till en special affär och fick lite naturmedicin som inte bara hjälper mot ontet men hjälper till att bygga upptarmfloran.. på nåt vis...det var inget gott i alla fall tyckte Chanel... hoppas att det hjälper för hon är bara nöjd om hon sitter i mitt knä... så ni kan förstå att huset håller på att förfalla... nej då så farligt är det inte, men från att ha det såååå fint i graviditeten är det lite skillnad... tycker så synd om henne att hon har så ont i magen mitt hjärta skriker...helst ligger hon på mage på mig, eller pappa men han jobbar ju igen...

här har hon nappen för första gången på riktigt själv..


Har precis haft besök av mina antillianska vänner... kommer från Curacao båda två. De har en liten dotter som blir 2 i november... hon gick redan när hon var 8 månader..

bli inte oroliga, hon håller inte själv... hahaha


ungen är helt underbar...

jag upp daterar oftare... puss
längtar så efter att mamma kommer med brorsan!! nu är det bara en vecka kvar..
puss

Kommentarer
Postat av: Morfar

När Mathias var liten, hade han magknip. Vi skaffade ett fårskin och lindade runt magen. Det var mycket effektivt.

Morfar

2009-05-02 @ 19:32:15
Postat av: Lotta

Geranium är det latinska namnet på pelargon, så det är säkert det du ska titta efter, annars kan jag ju skicka med Jessica nån om du vill ha en svenskblomma i Holland :O)



Ha det gott, hoppas det löser sig med magontet!

2009-05-02 @ 21:07:38
URL: http://www.pillargontanten.blogspot.com
Postat av: Jessica

Hej vännen.

Bra att du tar mina tips bra och inte som tjat, vill ju bara väl. Men det förstår du, tror jag, hihi.

Mot magknipet så kan ni testa att massera magen med olja, medsols i cirklar utan att släppa magen med händerna, skriva I L U, stort över hela magen. Kan få hålla på ett tag. Testa även att massera rumphålet med en termometer med lite vaselin el dyl på, bara i öppningen, gör det lättare att fisa och bajsa. Här finns något som heter minifom, droppar som de ger till barnen i samband med mat. Flera kompisar som använt det och det har funkat. Köps på apoteket.

Hoppas att det blir bättre.

massa kramar

2009-05-02 @ 21:48:25
URL: http://jajman.blogg.se/
Postat av: Morbror Erik

Jag börjar få lite resfeber tror jag :) är det något jag ska ta med som inte finns i Holland ?

snart kommer vi :) ska bli kul!

ha det bra

2009-05-04 @ 18:46:46
URL: http://eriknygren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0