barnmorskan! 37 veckor!

Har inte bloggat på ett tag för jag har haft fullt upp med att städa! vet inte vad som flugit i mig men jag städar ihjäl mig..
Vi har röjt hela vindsvåningen så att ni som kommer på besök har ett eget stort rum med en jättehärlig dubbelsäng i.. det blev jättetomt och jätterent.. eftersom jag inte kan göra så där jättemycket så gjorde jag det jag kunde i alla fall... på kvällen var jag så trött.... Jag sover i alla fall fortfarande härligt på nätterna.. inatt behövde jag inte ens kissa.. och jag vaknade inte av andrés väckarklocka heller..

vi var hos barnmorskan igår igen och det visar sig att vår lilla parvel har lyckats få loss huvet så om vattnet skulle gå så måste jag lägga mig platt på rygg för att inte navelsträngen ska åka ut först.. Jag tror att hon/han har det för bra där inne så jag tror inte att hon/han kommer för tidigt i alla fall... Nu måste jag till barnmorskan en gång i veckan.. men det är normalt.. min älskling ringer till mig ungefär en gång i timmen och vill veta hur jag mår.. hahah han e så söt. Han sätter på mig skorna och hämtar nåt att dricka och fixar o grejar så mycket han kan..Det är så härligt att va så här lycklig!!

våren är här också.. 10 plus grader och solsken...härligt härligt!!
jag lovar att blogga lite mer nu  i mina sista veckor utan barn!!
puss på er!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Det är helt normalt att "bygga bo". Det gör de flesta gravida :) Jag städade ordentligt och rensade ur alla garderober, lådor, hyllor och byggde saker och målade och hade mig, så mkt jag kunde. Man e för rolig. Det ska vara något undermedvetet och här kallas det att bygga bo.

Härligt att det närmar sig, e så nyfiken och längtar efter att träffa er, då 3...va mysigt med en liten bebis, blir helt tårögd.

SKöt om er och säg till pyret att fixera sig.

pussar och kramar

2009-03-19 @ 20:39:24
URL: http://jajman.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jag med, bonade till det när jag väntade mina ungar, det ska ju va klart innan ungen anländer!

Härligt att du verkar må så bra och att allt fungerar!

Ha en härlig helg!

2009-03-20 @ 18:50:57
URL: http://pillargontanten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0