barnrummet!

Sa nu borjar det bli nat i alla fall. stallde mig pa vagen igen idag 31 veckor och 77 KG Inte dumt... Jag e nojd. haller nog inte sa mycket vatten fast.. an i alla fall..  det kan komma. Han/hon ror sig massor men det ar inte lika fort som det har varit.. har antagligen inte sa mycket plats langre sa det gar langsamt.. sa har ser jag ut nu!!





magen vaxer... 31 veckor.. bara  9 kvar... kanns helt overkligt. jag ar mycket tjockare i ansiktet an vad jag nansin har varit... men men.. bara 11 kg an sa lange sa jag maste va nojd att jag inte foljer i mammas  fotspar.. 32 kg gick hon upp med mig... det kommer jag nog inte att toppa i alla fall...

Har har vi barnrummet.. det blir jattefint...  inte riktigt klart an men nu kan jag i alla fall visa det..


snuttigt va.. jag kunde tyvarr inte ta ett kort pa allt den bruna randen pa sangen ar inte klar an den ska bli grafit gra.. som vaggen..

har i holland bygger dom husen sa annorlunda vi har ingen tvattstuga som jag kan byta blojor vid utan detta ar mitt skotbord.. alla grejor som star pa bordet ar grejor som jag fatt och kopt..  Har maste man forbereda sig, va kul att du sa att i sverige ar det lite "otur" att kopa grejor i forvag, Jessica,  har har jag fatt en lista som jag MASTE ha kopt redan innan barnet fods.. helt otroligt.. inte lite grejor heller kan jag lova..  Har ovan skotbordet kommer en hylla ocksa.. inte kommit upp an..


har ar garderoben... det kommer en till korg, vi ska kla den med tyg sa att vi kan lagga i grejor utan att det ar risk for att grejorna gar sonder eller far farg pa sig... sa min svarmor har en av dom for matten. Vi ska aka o kopa gardintyg och tyg for korgarna, och tyg for himmelsangen grejen...



har ar kladerna som jag redan har... Jag tror att det racker nu... hahaha.. men jag maste kolla med listan.. jag tror jag behover en mossa till och lite byxor.. men men. lillskiten aker hem i drakten fran polarn o pyret med mossa. har vi bestamt. ska se om jag kan hitta roda sockar.. vore kul. altt maste fortfarande tvattas o sa men jag har inte brattom.. ska kopa neutral tvattmedel for att utesluta allergier..


sa blir det en gardin i fonstret som man kan dra for, rummet ligger at soder sa det blir jatteljust pa morgonen.. hoppas att jag hittar bra tyg for gardiner.. ar svart tycker jag.


denna lilla sang har jag lanat av Anneke och det blir sangen i borjan, bredvid mamma... kan lillen kanna sig trygg och jag behover inte ga sa langt pa natten.. sa kanner jag mig ocksa tryggare tror jag.
nu har ni sett vad som hant lite... kanner mig klar for det, langtar efter lilla pyret kan nastan inte vanta pa att halla fast den lilla...

hade information om hur det kommer att funka med barnmoskan far jag kalla henne som kommer hit och hjalper mig att ta hand om den lilla och hushallet, o besoken.. helt sjukt.. men kanns bra.. hon hade en massa information och hon tyckte nog att jag skulle foda hemma... Jag vagrar.. det dumma ar att jag maste betala.. 270 euro kostar det att foda pa sjukhuset.. helt sjukt.. eftersom man ar forsakrad har och betalar 106 euro i manaden Andre ligger pa 122 euro i manaden for att han har astma...lite skillnad an sverige.. jag behover inte betala om jag maste aka dit for att nat gar fel, da ar det gratis... men anda..  sen kostar barnmoskan 3.80 euro i timmen. jag far 48 timmar   det blir dyrt detta... kanske ar darfor man maste kopa sa mycket innan... far att kunna kopa nat alls.. hahah  men men, det ar inget att gora at.  sa ar reglerna.
ha det bra allihop. puss


Kommentarer
Postat av: mamma

Åhh va fint ni har gjort ! Underbart med bilder... Tänk att det bara är 9 veckor kvar har tyckt att det gått så sakta. Men nu spinger tiden iväg och mitt första barnbarn kommer snart helt fantastiskt.

Konstigt med att få betala så mycket pengar för att föda på sjukhuset . Men jag tycker du gör helt rätt som väljer det alternativet. Nu ska vi packa transporten och åka på Mia-träning . Hälsa Andre och sköt om er!! Kram

2009-01-31 @ 10:38:00
URL: http://hollandsvenskan
Postat av: Jessica

Det låte rju jättekonstigt att ni måste köpa en massa saker in förväg. E ju svårt att veta vad man behöver innan. Alla bebisar har ju inte samma behov, och jag köpte inte i närheten av allt som barnsmorskan o co. rekommenderade. Men men det skadar ju inte (mer än ekonomin) att ha massa saker hemma ;)

Trist att behöva betala så mkt för förlossningen, men det kännsju ändå säkrare att va på sjukhuset.

2009-01-31 @ 14:26:04
URL: http://jajman.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hann inte riktigt klart i förra meddelandet, kom åt knappen ;)

Tack för dina fina kommentarer på min blogg!!



Härligt att se hur magen växer, saknar det, helt otroligt att känna sparkarna även om jag var ganska trött på det emellanåt.

Sköt om er.

puss och kram

2009-01-31 @ 14:27:43
Postat av: Lotta

Spännande att få veta lite om hur det går till nån annanstans än i trygga sverige.

Jag köpte och hade också en massa grejer före förlossningen, men det var ändå saker man inte hade :O)

Lycka till och du, barnrummet, är jättefint!

2009-02-01 @ 08:57:43
URL: http://www.landsronningen.com
Postat av: Madde

Din mamma skvallrade om att du hade en blogg och nu hittade jag den! =) tjoho

Nu kan jag verkligen följa dig och bebisen =)

Men jag kan inte släppa med att det är såååå dyrt med försäkring och förlossning???

2009-02-01 @ 18:07:21
URL: http://metrobloggen.se/goforgold
Postat av: Jessica

Glömde säga att rummet blev jättefint, så kul att se och följa hur magen växer, du e så fin!!!



Såg precis en gammal kommentar du gjort på min sida som jag måste missat; ang att André trivdes i Sverige och kan tänka sig att flytta. Vad kul, jag längtar ska du veta!!! Även om det blir om några år :) Saknar er så mkt.

Älskar er!!! puss och kram

2009-02-03 @ 00:12:48
URL: http://jajman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0