min granne är helt otrolig...



detta är vårt hus, eller ja framsidan, huset ligger bakom trädet... carporten är vår och den lilla trädgården framför är också våran. Gränsen går vid carporten pinnarna i mitten så att säga.. och till andra grannen, han som är helt korkad, går gränsen precis vid trädgårdens slut, jag hoppas att ni förstår hur jag menar. Grannen har ingen carport eller uppritt till bilen. igår ringde han på dörren till oss och frågade, håll i er, om han fick använda sig av våran trädgård för att göra sig en uppritt till sin bil....Precis bakom trädet ligger vårt köksfönster, så han ville ha sin bil där i stället. Vi trodde att vi skulle falla baklänges.. Har ni hört nåt så otroligt dumt? Vi har kommit underfund med att det måste vara nåt allvarligt fel på killen. När vi sa nej det vill vi inte så frågade han om vi hade tänkt göra nåt åt trädet som står i vår gård..Det är nämligen det enda barrträdet som tappar barren.. så just nu finns det inga barr alls på det.. Han sa att nu var det ju inga problem men till hösten så skulle ju trädet tappa barren igen och han tyckte att det var jobbigt........... Jag sa till honom att vi sopar väl bort barren åt honom till hösten så har inte han nåt problem med det... Men har ni hört på maken.. Han har nu bott i sitt nya hus sen 22 december... inte ens två månader alltså... kan ni fatta. Vi var så överrumplade av hans fula tryne och hans kommentarer att vi inte ens var otrevliga... ju längre vi tänkte på det när han gått så har vi kommit fram till att killen är livsfarlig... han har ingen skam i kroppen och hur han tänker vet vi inte... Man blir inte klok på människor i alla fall...
Har ni lagt märke till åäö.... kul va. vi håller på att göra en website och vi behöver skriva på svenska så vi har gjort om tangentbordet till ett svenskt i softwaret på laptopen... mycket svårt måste jag säga att vänja sig vid.. för vi får gissa oss fram till vissa grejer.. frågetecknet sitter inte där som det brukar och sånt... haha Jag kommer väl ihåg ungefär vart allt sitter men jag undrar hur Andre reagerar... Han är på golftävling nu.. Har fått nya klubbor och är så glad.. som ett barn... Tur att han mår lite bättre så att han kunde va med...
puss på er..

Kommentarer
Postat av: Lotta

Va fint du bor!

Bilden är tagen på sommarn eller? Har du snö nu?

kanske inte är snö i Holland, vad vet jag :O)

Här har vi fått en del, nu! Kunde ha kommit vid Jul istället, men det brukar ju va så här...

Ja vi har att göra, men det är kul att greja och fixa iordning!

Kram På er!

2009-02-08 @ 18:09:01
URL: http://www.landsronningen.com
Postat av: Jessica

Grattis på födelsedagen kära gudmor.

Mamma sa att du fyller 29år idag, jag fyller 7månader ja. Jag saknar dig massor, hoppas bebisen kommer snart så vi kan ses. Jag ska lära han/hon allt jag kan, å de e inte lite d ;)

kram och puss från lilla mig, Neo

2009-02-13 @ 16:37:27
URL: http://jajman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0