29 vad gammalt!!

Jag saknar er allihopa!! önskar att jag kunde åka hem på födelsedagen och va med min familj.. inte behöva baka tårtan själv.. bli väckt så där mysigt som man blev väckt när man va liten.. låg o tryckte tills min älskade familj kom o sjöng.. men paket...

Det roliga är att nu kan det snart börja om.. nästa år kan man börja med egna traditioner för den lilla.. ska bli kul!!
fick ett härligt fotbad med massage grejer av min älskade André skönt.. jag har trötta fötter och kramp i hålfoten titt som tätt.. hör till graviditeten men inte så skönt.. så jag hoppas att det blir lite bättre med massage fotbad.. Min kära älskling är inte så bra på att massera.. och fötterna behöver jag inte komma med till han.. han har lite fot fobi.. hahah
av mina kära svärföräldrar fick jag två par örhängen.. De vägrar komma när allt, som dom tycker "ungt folk" kommer så de kom hit vid 2 tiden för en kopp kaffe.  Jag tycker inte att det är så normalt, de kan väl komma o dricka kaffe när jag bjuder, som alla andra..  då kan man i alla fall planera dan lite.. men men. de är lite speciella.. Hon har sytt klart de där tyglapparna vi ska ha i korgarna.. jättefint blev det.. vi har valt ett tyg med bin på.. mycket sött.. hon hade med dom och stoppade i dom i korgarna och senare på kvällen gick jag upp och skulle visa Klaas, kompis till Andre, barnrummet och hela rummet stank av rök... jag höll på att storkna.. slet bort tyget som svärmor hade sytt och slängde det i tvätten.. fy fan va äckligt det är med röklukt... att jag själv har rökt kan jag inte fatta längre.. helt sjukt.. det stinker av kläder o allt.. hon håller på med himmelsängen nu och gardinerna.. jag måste säga till henne att jag måste tvätta det före hon stoppar i alla metall grejer.. hur gör man det smidigt.. hon tycker att jag är lite väl känslig med det här med röken... De överdriver när de säger från alla håll o kanter att det är farligt med röklukt för barn.... det tycker hon.. hon har minsann 2 barn och de är uppväxta med rökning under graviditet och hela barndomen.. och de är minsann sunda..jag höll på att krevera när hon sa det. andre är allergisk mot allt och har astma.. Det sa jag till henne men det var minsann inte rökens fel sa hon de bodde i ett hus som var giftigt när andre blev sjuk... O Rudi är det minsann inga fel på.. tyckte hon. Jag fick bita mig i tungan ordentligt.. jag har ingen lust att lämna min unge där... Hon vet vad jag tycker men vem vet vad hon gör om jag inte är där o håller koll? Om vi behöver barnvakt nån gång... inte i det huset i alla fall..

HJÄLP nån som vet vad jag kan göra och hur jag kan lösa det på ett smidigt sätt.. har ingen lust att bli ovän med dom... André tror att det inte kommer bli så farligt o han försöker släta över det lite.. Jag förstår han.. han älskar sina föräldrar.. men jag ser så mycket negativt redan nu... det räcker att man är i huset 5 minuter så stinker man av rök. även om hon inte röker när jag är där mer.så långt har vi kommit i alla fall.. men hon håller på o köper grejor så att hon kan va barnvakt hos sig och jag vet inte hur jag ska få henne att förstå. ska jag vänta med att säga nåt eller ska jag säga nu?
det va gott att skriva av sig om det... haha
ha det gott alla !

Kommentarer
Postat av: Lotta

Grattis!

29, är inte så gammalt, kom igen, när du är lika gammal som mig :O)

Inte länge kvar nu?! Spännande!

2009-02-17 @ 06:12:03
URL: http://pillargontanten.blogster.com
Postat av: Anonym

http://www.blogger.com/home?pli=1

2009-02-23 @ 22:06:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0